Verschillende menu opties zichtbaar per bedrijf in Odoo

Een goede oplossing van Odoo is dat je met verschillende bedrijven binnen 1 database kan werken (multi company of meerdere bedrijven). Binnen de standaard kan worden gekozen om de contacten en/of producten tussen de bedrijven te delen. De zichtbare menu-opties en functionaliteiten zijn echter tussen de bedrijven wel identiek. Dit is niet altijd nodig en handig.

Moederbedrijf is alleen voor de boekhouding

Voor enkele Odoo klanten hebben wij verschillende bedrijven binnen 1 administratie geïmplementeerd. Hierbij kwam de vraag naar voren waarom dezelfde modulen en menu opties per bedrijf aanwezig waren. Zo wordt in de meeste gevallen bijvoorbeeld voor het moederbedrijf alleen de boekhouding gebruikt. Ook hebben wij klanten welke bijvoorbeeld de productie van machines en de service activiteiten hierop voor de risico spreiding in verschillende bv’s hebben. Voor de service bv zijn dan de productie modulen van Odoo niet interessant en het productiebedrijf hoeft geen service modulen te hebben.

Een oplossing is uiteraard om dit met rechten in te delen, echter er zijn ook medewerkers welke regelmatig van rol wisselen tussen beide bedrijven en hiervoor heeft Odoo ook goede functionaliteit dat je van bedrijf kunt wisselen. Hoe voorkom je echter dat medewerkers in de gewisselde rol per ongeluk modulen gebruiken welke ze eigenlijk in het andere bedrijf moeten gaan gebruiken.

Per menu en module in te stellen

Het is nu even niet eenvoudig om met een goed voorbeeld te komen. Met het installeren van deze module is per bedrijf de zichtbaarheid van de menu-opties en mogelijkheden in stellen.

Toepassing van de module voorkomt dat medewerkers welke tussen de bedrijven wisselen de handelingen voor het verkeerde bedrijf uitvoeren. Hierdoor is de kans op eventuele invoerfouten een stuk kleiner. Ook wordt het overzichtelijker wat men moet gaan doen per bedrijf.

Hierdoor weet je dat je met de rode bal voor bedrijf X moet werken en niet voor bedrijf Y.

Verschillende menu opties per bedrijf in Odoo

Meerdere bedrijven binnen 1 administratie dat kan met Odoo

Indien u wilt werken met meerdere bedrijven binnen 1 administratie dan heeft u met Odoo de perfecte oplossing gevonden.

Wij helpen u graag met een goede inrichting van uw bedrijfsadministraties.

Onze aanvullende module zorgt er bovendien voor dat u eenvoudig tussen de verschillende bedrijven binnen 1 administratie kunt wisselen, waarbij u alleen de opties per bedrijf zichtbaar heeft welke u daadwerkelijk gebruikt. Dat voorkomt extra tijd aan uitleg en eventuele invoerfouten.

Odoo – inzicht in één overzicht

Wij maken gebruik van Odoo, open source ERP software bestaande uit modules waarmee de functionaliteit in alle lagen van het bedrijf kan worden geoptimaliseerd. Zodoende wordt er een basis gecreëerd om groei te faciliteren voor nu en in de toekomst. De modules kunnen geleidelijk worden toegepast binnen uw bedrijf voor een gestroomlijnde implementatie. Alle modules zijn gekoppeld en werken samen als één applicatie. U kunt het bedrijfsproces in een overzicht aansturen en bijsturen.

Odoo logo