Kwalificeer uw klanten en prospects voor een hoger verkooprendement

Door een goede kwalificatie van uw prospects en relaties kunt u uw verkoopcapaciteit goed inzetten. Hierdoor besteed u uw aandacht aan de juiste klanten en offertes. U behaalt een optimaal rendement uit uw verkoopinspanning.

Met kwalificatie gaat het managen van leads en prospects in Odoo een stuk beter

Met behulp van Odoo heeft u een goede basis CRM applicatie waarmee u prima uw verkoop inspanning kunt managen.  Bij grote aantallen aanvragen en nieuwe leads kan het overzicht echter vlot verdwijnen. Welke contacten en prospects verdienen de meeste aandacht?  Hoe bepaalt u systematisch de kwalificatie van uw prospects?  Kunt u allicht oplossingen over meerdere prospects en relaties verdelen, waardoor u schaalvoordelen kunt behalen?  Hoe kunt u uw mailings beter richten op uw doelgroep?

Dit is eenvoudig te realiseren door gebruik te maken van onze kwalificatie module voor contacten en prospects.  Hiermee kunt u gebaseerd op standaard kenmerken uw contacten en prospects beoordelen en vlotter besluiten welke acties u gaat ondernemen.

Bepaal de belangrijke criteria om uw prospects te kwalificeren

Met de aanvullende module kunt u eerst de verschillende criteria voor uw prospects bepalen.

Bij het criterium kunt u aangeven voor welke branche het criterium van toepassing is. Iedere branche kent namelijk zijn eigen wensen en eisen.

Nadat u de criteria waarop u uw prospects in Odoo wilt beoordelen heeft bepaald, dan zal Odoo bij het aanmaken van nieuwe contacten en/of prospects deze automatisch voor u aanmaken. Als u een bestaande contact wijzigt, zullen de criteria ook voor opnieuw woorden aangevuld.

Bepaal de waarden van uw criteria voor de kwalificatie van uw prospects

U kan zich dus volledig concentreren op het bepalen van de waarden van de criteria welke u bepaalt aan de hand van de contacten welke u telefonisch met uw prospects heeft of door het inlezen van databestanden.

Gebaseerd op de criteria kunt u uw prospect filteren, waardoor u gerichter met uw prospects kunt communiceren.  In bijvoorbeeld mailings.

Een andere belangrijk aspect is dat u zo beter kunt bepalen op welke type klanten en prospect u goed scoort en wat u kunt verbeteren. Hierdoor zet u uw verkoopinspanning beter in.

Geeft uw verkoop een boost met Odoo

Door het gebruik te maken van Odoo kunt u uw verkoopinspanning goed administratief monitoren en bijwerken.

U behaalt hierdoor een maximaal rendement uit uw verkooporganisatie.

U heeft een grote kans dat uw prospects klanten worden.

Odoo – inzicht in één overzicht

Wij maken gebruik van Odoo, open source ERP software bestaande uit modules waarmee de functionaliteit in alle lagen van het bedrijf kan worden geoptimaliseerd. Zodoende wordt er een basis gecreëerd om groei te faciliteren voor nu en in de toekomst. De modules kunnen geleidelijk worden toegepast binnen uw bedrijf voor een gestroomlijnde implementatie. Alle modules zijn gekoppeld en werken samen als één applicatie. U kunt het bedrijfsproces in een overzicht aansturen en bijsturen.

Odoo logo