Beheer van items binnen projecten in Odoo

Odoo heeft de perfecte oplossing voor het aansturen van projecten en het aanmaken van taken. Wat vanaf de standaard mist is dat je producten (zoals software modulen) kunt beheren vanaf de projecten en taken.

Beheer van items vanaf projecten

Binnen projecten worden vaak producten (items) opgeleverd. Je kan denken aan handleidingen, software code, implementatie voorstellen, verslagen. Deze producten wil je graag kunnen beheren binnen een project. Met onze module het beheer van software code wordt dit mogelijk gemaakt. Hierbinnen kunnen aan taken items worden gekoppeld en issues, zodat je vanaf de items kunt zien welke handelingen en acties er zijn uitgevoerd en wat er met het item nog dient te gebeuren.

Uiteraard is het wel belangrijk dat dit waarde aan uw werkzaamheden toevoegt, zodat u wel eenvoudig blijft werken. Neem hiervoor contact op met onze consultants.

Vertel mij meer over projecten in Odoo

Aanmaken van items

In het voorbeeld wordt gewerkt met het beheer van software modulen omdat dit voor een IT-bedrijf belangrijk is. U kunt echter ook andere zaken vanaf deze module gaan beheren. U kunt dit vanaf uw concrete geval verder invullen.

Binnen de projecten module gaat u naar de menu optie modulen en hierbinnen kiest u voor het aanmaken van een nieuwe module. Deze geeft u een unieke code mee en vervolgens een omschrijving. De de module soort kunt u aangeven om wat voor soort module het gaat. Hiermee kunt u de modulen verder gaan beheren. Tevens kunt u extra labels aan de module hangen. Dit zijn korte woorden waarbij u kunt zoeken en welke de module uitleggen.

Op het tabblad info kunt u eventueel nog wat extra informatie over de module kwijt en bij de tabbladen taken en issues kunt u de taken op de module en eventuele issues (wensen van klanten of geconstateerde problemen) kwijt. Bij het tabblad klanten kunt u zien welke klanten er gebruik maken van de module. Dit maakt het updaten en aanpassen van de module eenvoudig U kunt vrij vlot de module bij klanten updaten, omdat u weet welke klanten welke modulen gebruiken.

Issues en taken aan de items

Binnen de projecten module van Odoo kunnen nu aan taken en issues de modulen worden gekoppeld. U legt hiermee vast wie er aan de modulen hebben gewerkt en welke issues er spelen omtrent te modulen.

Het grote voordeel van het koppelen van issues aan modulen is dat deze netjes zijn gemeld op een module. Als uw medewerkers met een module aan de slag gaan, zullen ze meteen alle issues omtrent de module oppakken welke zijn gemeld. Door dit overzicht werkt u efficiënter en wordt er dus tijd en geld bespaard. Ook heeft u inzicht welke klanten welke meldingen plaatsen en kunt u deze meldingen met elkaar combineren.

Met het koppelen van taken aan modulen heeft u inzicht welke medewerkers welke activiteiten op een module hebben uitgevoerd en welke meldingen er over alle klanten op een module zijn. Doordat u inzicht heeft in de tijdsbesteding op de module, kunt u ook eventueel eenvoudig de verkoopprijs bepalen.

Items gekoppeld aan projecten in Odoo

Met Odoo kunt u uitstekend uw projecten managen en graag helpen wij u om dit goed te gaan doen.

Indien het voor u meerwaarde heeft, dan kunnen wij met onze module items ervoor zorgen dat deze items welke belangrijk zijn voor uw projecten goed kunt beheren.

Uiteraard is het belangrijk om hierbinnen een goede keuze te maken, zodat het werken met items en projecten in Odoo eenduidig blijft.

Odoo – inzicht in één overzicht

Wij maken gebruik van Odoo, open source ERP software bestaande uit modules waarmee de functionaliteit in alle lagen van het bedrijf kan worden geoptimaliseerd. Zodoende wordt er een basis gecreëerd om groei te faciliteren voor nu en in de toekomst. De modules kunnen geleidelijk worden toegepast binnen uw bedrijf voor een gestroomlijnde implementatie. Alle modules zijn gekoppeld en werken samen als één applicatie. U kunt het bedrijfsproces in een overzicht aansturen en bijsturen.

Odoo logo